• 4847-605-741-003
  • marek@gutenberg.com
  • Marek Gutenberg, Francja
Twoja ocena za pierwszy kwartał – czy jesteś niesamowity czy przeciętny?

Twoja ocena za pierwszy kwartał – czy jesteś niesamowity czy przeciętny?

Jedna czwarta roku minęła. Jak sobie radzisz w osiąganiu swoich celów? Jak się masz w porównaniu z budżetem? W moim ostatnim artykule mówiłem o tym, że systemy biznesowe nie są przeznaczone tylko dla dużych firm. Zgadnij co? Nie ma też celów i budżetów.

Wielkie firmy wkładają ogromny wysiłek w tworzenie szczegółowych budżetów i szczegółowych celów każdego roku oraz sprawdzanie ich postępów w stosunku do nich co miesiąc i co kwartał. Inwestorzy z niecierpliwością czekają na ogłoszenie wyników kwartalnych, a ceny akcji skaczą w górę lub w dół w zależności od wyników. Podejmują się tych wszystkich kosztów i kłopotów tylko z jednego prawdziwego powodu. To działa.

Duże firmy bardzo rzadko odchodzą od tego, co wypróbowane i prawdziwe. Często wyznaczają cele, budżet i porównują je ze swoimi budżetami, ponieważ firmy odnoszące sukcesy, zanim to zrobiły. Nie mówię, że aby odnieść sukces, trzeba mieć cele i budżet, ale z pewnością zwiększa to Twoje szanse na sukces. Dlatego też to czytasz. Aby zwiększyć swoje szanse na sukces. Oto twoja wskazówka tygodnia.

Jeśli nie masz celów i budżetu, przerwij to, co robisz i utwórz je. Jeśli masz cele i budżet, zatrzymaj się i spójrz na nie. Zadaj sobie następujące pytania:

Jak sobie radziłeś w tym roku?

Jesteś niesamowity czy przeciętny?

Co możesz powiedzieć na podstawie wyników?

Co działa, a co nie?

Gdzie możesz skorzystać z pomocy?

Jakie sukcesy możesz wykorzystać?

Nadszedł czas, aby zacząć zastanawiać się, jakie korekty musisz wprowadzić, aby kontynuować swoje sukcesy lub zmniejszyć straty. To także dobry moment, aby zweryfikować swoje prognozy na pozostałą część roku. Nie poprzestawaj na poprawianiu liczb. Nadszedł czas, aby zrewidować również swój plan działania. Gdzie musisz zintensyfikować swoje działania, a gdzie musisz się cofnąć? Ponownie spójrz, co działa, a co nie. Nie masz planu działania? Teraz byłby dobry moment, aby go stworzyć. Cele i biznesplany prowadzą tylko do tej pory. Plan działania jest tym, co sprawia, że ​​Twoje cele i budżety działają.

Czy to wszystko brzmi jak dużo pracy? Jestem pewien, że tak, ale jest to czas i wysiłek, który zwróci się dziesięciokrotnie. Wiedza o tym, dokąd chcesz się udać, a następnie regularne porównywanie to jedyny sposób, aby upewnić się, że dotrzesz tam, gdzie chcesz. W przeciwnym razie możesz skończyć jak Alicja w Krainie Czarów.

Alice: „Czy możesz mi powiedzieć, proszę, w którą stronę mam iść?”
Kot: „To zależy w dużej mierze od tego, dokąd chcesz się dostać”.
Alice: „Nie obchodzi mnie gdzie”.
Kot: „W takim razie nie ma znaczenia, dokąd się udasz”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *