• 4847-605-741-003
  • marek@gutenberg.com
  • Marek Gutenberg, Francja
Czy postęp technologiczny ograniczy wybór rozrywki?

Czy postęp technologiczny ograniczy wybór rozrywki?

Hollywood niedawno opowiadało Ameryce o problemach finansowych, przed którymi stoi przemysł filmowy. W odpowiedzi Amerykanie poprosili Hollywood o rozpoczęcie produkcji filmów, które są wystarczająco dobre do oglądania i warte dziesięć dolarów, które kino kosztuje! W ciągu ostatnich czterech lat sprzedaż biletów na nowe filmy stale spadała. Dlaczego to się dzieje? Czy kina odchodzą? Czy studia filmowe zbankrutują i jeszcze bardziej ograniczy konsumentom wybór? W tym artykule spróbujemy odpowiedzieć na te pytania, analizując wyzwania i możliwości stojące przed przemysłem rozrywkowym i konsumentami.

Dlaczego sprzedaż biletów spada?

Systemy kina domowego

Oprócz ograniczonej jakości produkowanych filmów, wielu Amerykanów ustawiło w swoich domach systemy „kina domowego”. Spadek cen telewizorów z dużym ekranem i systemów dźwięku przestrzennego o jakości kinowej stworzył pokolenie widzów filmowych, którzy mają środki na stworzenie środowiska kinowego we własnych domach. Jeśli dodasz do tego wygodę polegającą na tym, że nie musisz tolerować płaczącego dziecka innej osoby i możesz wstrzymać film, gdy chcesz coś przekąsić lub napić się, nie ma wątpliwości, dlaczego frekwencja w kinie spada.

Ceny i okna wersji dysków DVD

Branża filmowa od lat działa w oparciu o szereg złożonych okien dystrybucji:

Najpierw filmy są odtwarzane w kinach, a następnie, sześć miesięcy później, otwiera się okno wideo, a następnie płatna telewizja, a następnie okno bezpłatnej telewizji. (Slate, pobieranie za dolary)

Ponieważ cena płyty DVD jest niższa niż cena zabrania do kina czteroosobowej rodziny, wielu konsumentów po prostu czeka, aż film zostanie wydany na płycie DVD. Ceny odtwarzaczy DVD spadły tak bardzo, że są prawie wszechobecne w amerykańskich domach i stanowią kluczową część każdego systemu kina domowego.

Hollywood znajduje się pod presją finansową w kinach z powodu takich sytuacji. Dobry weekend otwarcia to ogromna część opłacalności filmu. Studia wydają średnio 30 milionów dolarów na film na promocję kinowej premiery. Wielu analityków branżowych zadaje pytanie, dlaczego studia nie zmieniają okien dystrybucji lub eliminują je wszystkie razem.

Równoczesne wydania?

Niektórzy z największych graczy Hollywood testują teraz tę teorię. Film Bubble , wyreżyserowany przez Stevena Soderbergha i wspierany finansowo przez przedsiębiorcę technologicznego i właściciela Dallas Mavericks, Marka Cubana, jest pierwszym z sześciu filmów, które mają przetestować system okien w Hollywood. Wydany 27 stycznia program Bubble można było oglądać w kinach lub w systemie pay-per-view w telewizji kablowej i od dostawców satelitarnych za pośrednictwem telewizji HDNet. Cztery dni później Bubble został wydany na DVD z dodatkową zawartością dostępną w wersji DVD.

Bąbelkowy to ściśle kontrolowany eksperyment. Sam film jest krótki (72 minuty), zagrali tylko aktorzy amatorzy i był przeważnie oglądany przez krytyków. Dystrybucja kinowa była ograniczona do Landmark Theatres, których Kubańczyk jest właścicielem i kilku niezależnych… inne teatry zbojkotowały go. Pay-per-view był również dystrybuowany za pośrednictwem kubańskiego przedsiębiorstwa HDNet, które jest dystrybuowane za pośrednictwem wielu dużych firm kablowych i dostawców satelitarnych DISH Network i DirecTV.

Kilka dni po premierze filmu Soderbergh i Kubańczyk ogłosili zwycięstwo w swoim eksperymencie. Podczas gdy zarobki w kinach wyniosły zaledwie 70 644 USD na 32 ekranach, sprzedaż DVD zwiększyła czterokrotnie oczekiwania. Model podziału zysków przyniósł 1% sprzedaży DVD do kin, które wyświetlały Bubble . Sam film kosztował około 1,7 miliona dolarów i miał prognozy zysku już po tygodniu od premiery.

Czy kina wycofują się?

Dlaczego zyski z Hollywood mają znaczenie dla amerykańskich konsumentów?

Jeśli lubisz ekonomię, zagadka malejącej sprzedaży biletów do kina może Cię zainteresować. Jednak większości Amerykanów to nie obchodzi. Hollywood przedstawia obraz wielkich budżetów, drogich samochodów, rezydencji i stylu życia gwiazd filmowych, podczas gdy większość Ameryki jest pogrążona w długach na kartach kredytowych i walczy o zatankowanie gazu do swoich Hondy lub zapłacenie rachunków za ogrzewanie. Ale zyski Hollywood powinny mieć znaczenie, ponieważ jeśli film, program telewizyjny lub dokument nie ma dużej widowni, zostaje anulowany i nikt nie może go zobaczyć.

W Ameryce kochamy naszą rozrywkę. Pomimo jakości programu programy telewizyjne, które nie mają wystarczającej widowni dla telewizji sieciowej, nieuchronnie są anulowane. Moim zdaniem Arrested Development to obecnie jeden z najzabawniejszych programów. Odniosła krytyczny sukces i rzeszę widzów, ale nie wróci w przyszłym sezonie. Fox spali pozostałe odcinki w kiepskich i czasami losowych przedziałach czasowych. Nawet długotrwałe, „udane” programy, takie jak The West Wing i Star Trek: Enterprise , ostatecznie zdobywają topór. Gdyby Hollywood uciekło się do różnych modeli dystrybucji i dochodów, nadal mogłoby przynosić zyski, a amerykańscy konsumenci mogliby nadal otrzymywać programy, których pragniemy.

Czy konsumenci będą płacić za programy telewizyjne?

Hollywood zrobił dupę założenie, że konsumenci nie zapłacą za programy i będą musieli liczyć na przychody reklamodawców. Jednak ponad 70% Amerykanów już subskrybuje telewizję kablową lub satelitarną, aby uzyskać wyraźne programy. Pytanie nie brzmi, czy Amerykanie są skłonni zapłacić, ale ile zapłacą.

Andy Bowers z firmy Slate przedstawia tę teorię –

The West Wing ma około 8 milionów widzów tygodniowo. Kosztuje około 6 milionów dolarów za odcinek. Innymi słowy, gdyby każda osoba, która teraz ogląda program, płaciła 1 dolara tygodniowo, TWW płaciłby więcej niż tylko za siebie.

Oczywiście nie wszyscy 8 milionów widzów mogliby lub zapłaciłyby za przedstawienie. Ale powiedzmy, że jedna czwarta z nich tak. To 2 miliony ludzi płacących 3 dolary za odcinek (lub może 4 dolary, dorzucając dolara dla Steve’a Jobsa i firm kablowych). Odcinki można było oglądać na kanale PPV, pobierać na DVR lub przesuwać na wideo iPod’y.

Teraz wyobraź sobie, że wszystkie programy telewizyjne mogłyby być rozpowszechniane w ten sposób! Programy takie jak Arrested Development nie musiałyby polegać na liście 20 najlepszych, aby pozostać na antenie. Programowanie stałoby się funkcją popytu konsumentów… Amerykańscy widzowie telewizyjni mieliby właściwie większy wybór!

Czy postęp w technologii zmniejszy wybór konsumenta?

Technologia stwarza wybór

Technologia jest czynnikiem w tym scenariuszu. Gdyby nie było urządzenia do nagrywania lub odtwarzania programów, nadal bylibyśmy na łasce nadawców telewizyjnych dla naszej rozrywki. Migracja telewizji cyfrowej w 2009 r. Umożliwi każdemu gospodarstwu opcja per-view, nawet jeśli nie subskrybują telewizji kablowej lub satelitarnej. Możliwości oglądania na urządzeniach mobilnych będą się również zwiększać dzięki takim produktom, jak odtwarzacz wideo firmy Apple oraz odtwarzacz PocketDISH firmy DISH Network.

Jak postępy technologiczne wpływają na filmy?

Niedawno po reklamie Shaggy Dog zauważyłem, że większość nowych filmów, które są mocno reklamowane, to przeróbki, sequele lub spin-off komiksów, gier wideo lub programów telewizyjnych. Pomyśl o filmach wydanych ostatnio – Starsky & amp; Hutch , The Dukes of Hazzard , King Kong i Star Wars: Episode III . Myślałem, że to dlatego, że Hollywood w końcu zabrakło nowych pomysłów, ale Edward Jay Epstein wyjaśnia, że ​​robią to celowo!

Jednoczesne udostępnianie na wielu platformach zmniejszy koszty reklam o 30 milionów dolarów, które studia reklamowe wykorzystują, aby zachęcić konsumentów do wyjścia na nowy film w weekend otwarcia. Z kolei Hollywood będzie mogło pozwolić sobie na „zielone światło” więcej filmów, które nadal mogą przynosić zyski nawet przy mniejszej widowni. Jeśli kinom przyznaje się udział w sprzedaży DVD, zmniejsza się ciężar posiadania mniejszej liczby widzów na swoich miejscach.

Bubble to tylko pierwszy z sześciu filmów, które zostaną wydane jednocześnie przez Soderbergha i Kubańczyka. W niedawnym wywiadzie Soderbergh wypowiedział prorocze stwierdzenie: „Wymień jakikolwiek film o dużym tytule, który ukazał się w ciągu ostatnich czterech lat. W dniu premiery był dostępny we wszystkich formatach. Nazywa się to piractwem ”. Rzeczywiście, kontrolowanie piractwa jest ogromną motywacją stojącą za przejściem całej branży do digitalizacji telewizji. Piractwo filmowe może przybierać różne formy, w tym kręcenie filmu w kinie za pomocą wysokiej jakości kamery lub kopiowanie płyty głównej z miejsca postprodukcji.

Wnioski

Bańka to był tylko test. Myślę, że kilka następnych filmów, które zostaną wydane przez Soderbergha i Kubańczyka, będzie zawierało aktorów z listy A i naprawdę wyśle ​​wiadomość do Hollywood, że muszą zmienić swój model biznesowy, w przeciwnym razie mogą wypadnąć z interesu.

Technologia to wielki czynnik umożliwiający dokonywanie zmian i dokonywanie wyborów przez konsumentów. Dla hollywoodzkich studiów jest to najlepszy producent i narzędzie do dostarczania produktów „na czas”. Jednoczesne dostarczanie nowych filmów za pośrednictwem różnych punktów sprzedaży, takich jak kina, płyty DVD oraz telewizja kablowa i satelitarna w systemie pay-per-view, daje konsumentom większy wybór, a Hollywood – możliwość produkcji innowacyjnych filmów o wysokiej jakości. Te zalety dotrą również do programów telewizyjnych.

Hollywood może odgrywać wiodącą rolę w dostarczaniu cyfrowych treści wideo dla telewizji i filmów, zachowując jednocześnie kontrolę, jeśli zamiast z nimi walczyć, wykorzystają postęp technologiczny. Przemysł muzyczny już pokazał, że pozywanie 12-latków za pobieranie pirackich piosenek nie jest rozwiązaniem dla nikogo.

Bibliografia:

http://www.slate.com/id/2131124/
http://www.slate.com/id/2135544/
http://www.slate.com/id/2134933/
http://news.yahoo.com/s/ap/20060131/ap_en_mo/box_office_bubble
http://the-op.com/saveourbluths/
http://www.slate.com/id/2134803/
http://www.alternet.org/mediaculture/31379/
http://www.politechbot.com/docs/cbdtpa/hollings.cbdtpa.release.032102.html
http://www.tv.com/seinfeld/the-little-kicks/episode/2378/summary.html
http://www.theforce.net/episode3/story/Seven_Admit_Copying_Star_Wars_DVD_96736.asp
http://www.slate.com/id/2134453/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *