• 4847-605-741-003
  • marek@gutenberg.com
  • Marek Gutenberg, Francja
Co musisz wiedzieć o marketingu afiliacyjnym

Co musisz wiedzieć o marketingu afiliacyjnym

W końcu to zrobiłeś. Spakowałeś się do śmieci i powiedziałeś szefowi dokładnie, co myślisz. Podjąłeś decyzję o rozpoczęciu własnej działalności w zakresie marketingu afiliacyjnego. Marketing afiliacyjny może być bardzo lukratywny. Daje ludziom możliwość pracy dla siebie przy niewielkim ryzyku dla nich. Ci, którzy są doświadczeni w sprzedaży, dobrze radzą sobie z marketingiem i nie boją się odrobiny ciężkiej pracy, często mogą niewiarygodnie dobrze radzić sobie z programem marketingu afiliacyjnego.

Marketing afiliacyjny wydaje się prosty, ale musisz zachować ostrożność. Chcesz uniknąć pułapek marketingu afiliacyjnego, które mogą zrujnować Twój biznes, a co gorsza, czołgać się na czworakach z powrotem do tego szefa, który teraz wie, jak naprawdę się czujesz.

Ludzie są podekscytowani, gdy rozpoczynają nowe przedsięwzięcie. Niestety to podekscytowanie i zapał może spowodować, że przegapią kluczowe elementy umowy. Za każdym razem, gdy rejestrujesz się w programie marketingu afiliacyjnego, będziesz musiał podpisać umowę. Należy nakreślić warunki umowy dla obu stron. Jeśli jednak chcą coś ukryć, to właśnie tam to umieszczą. Będzie to albo napisane małym drukiem, więc wyciągnij lupę, albo zmyli cię językiem prawniczym. Tak czy inaczej, musisz dokładnie przeczytać i zrozumieć umowę, aby uniknąć rozczarowania i utraty zarobków.

Jeśli rejestrujesz się w programie marketingu afiliacyjnego opartego na prowizji, musisz zrozumieć, jak definiuje się termin przychód. To jedna z największych pułapek kontraktów. Mogą reklamować 5-10% prowizji, ale wszystko zależy od tego, jak określą przychody. Większość programów marketingu afiliacyjnego nalicza prowizję od wartości brutto sprzedaży. Innymi słowy, kwota pieniędzy, jaką witryna otrzyma po zakończeniu sprzedaży. Możesz pomyśleć, że to brzmi świetnie. Trzeba jednak bardzo uważnie przeczytać tę część umowy. Kwota sprzedaży prawie zawsze nie obejmuje dopłat do płatności kartą kredytową lub debetową. Prawdopodobnie wykluczą również opłaty za płatność i dostawę, a także wszelkie opakowania na prezent lub inne dopłaty. To, co brzmiało jak niezłe zlecenie, wkrótce kurczy się na twoich oczach. Zadaj te pytania szczególnie przed podpisaniem umowy.

Niektóre programy partnerskie definiują przychody nawet bardziej rygorystycznie. Twoja prowizja może być oparta na marży zysku ze sprzedanego produktu. Na przykład, jeśli pomagasz sprzedać książkę za 20 dolarów, ale firma zarabia tylko 10 dolarów, otrzymasz 10 dolarów, a nie 20 dolarów. Może to znacząco wpłynąć na Twoje zarobki. Ponownie upewnij się, że rozumiesz te rzeczy i zapytaj dokładnie, na czym będzie oparta Twoja prowizja. Przeczytaj umowę i zwróć uwagę na dziwnie brzmiące klauzule. Te mogą wrócić i prześladować Cię później.

Inną rzeczą, na którą należy uważać podczas pracy na prowizjach, są zwroty. Wiele firm zajmujących się marketingiem afiliacyjnym wypłaca prowizję tylko od zakończonej sprzedaży i tylko wtedy, gdy klient zatrzymuje przedmiot. Jeśli zwrócą produkty, Twoja prowizja może zostać anulowana. Aby naprawdę wcierać sól w rany, możesz zostać obciążony zaległą prowizją, jeśli nie zgromadziłeś wystarczającego kredytu prowizyjnego. Przed zarejestrowaniem się upewnij się, że to rozumiesz. Nie możesz oczekiwać, że firma zapłaci Ci prowizję od zwróconego przedmiotu, ale upewnij się, że rozumiesz jej politykę zwrotów. Dowiedz się, jakie masz prawa w tej sytuacji.

Marketing afiliacyjny może być świetnym sposobem na zarabianie pieniędzy. Jeśli masz dobre umiejętności w zakresie sprzedaży i marketingu, może to dać ci możliwość ich dobrego wykorzystania. Będziesz mógł pracować dla siebie, a nie dla kogoś, kto ich nie docenia i nie docenia. Trzeba dokładnie przemyśleć marketing afiliacyjny. Upewnij się, że rozumiesz swoją umowę i dokładnie za co otrzymasz zapłatę. Nie chcesz wracać do szefa i błagać o powrót do starej pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *